Min resa, Gastric byoperation del 2

På fredagen åkte jag till Simrishamn, för första mötet. Här träffade jag andra som också skulle genomgå samma operation. Jag fick fylla i en hälsodeklaration, som man sedan gick igenom med doktorn. Jag fick ett ja, från doktorn 🙂 Sedan fick vi information från dietisten & doktorn. Med mig hem fick jag en hel pärm med massor av information & där stod också det preliminära op datumet 17 dec.

Pärmen med alla information i.

Pärmen med alla information i.

 

Vissa började gnälla om, att då kunde de ju inte äta något julbord. Har man väl bestämt sig, så är det ju bara att köra. Kommer väl fler julbord! Jag fick veta att jag skulle gå ner 5% av min vikt, vilket blev 5,4 kg. Jag hade ca 5 veckor på mig att gå ner dessa. Jag började flyta direkt när jag kom hem, tänkte lika bra så att jag hinner. De sa också att om man inte gått ner de 5% när det är dags för operation, så nekar de en operationen.

När jag vägde in mig den 17 dec – 2014 så hade jag lyckats gå ner 10 kg, så jag var mer än nöjd. Del 3 kommer också 🙂

Kommentera

