Del 3, Gastric by operation

Operationsdagen har kommit, och jag blir hämtad av min pappa klockan 05:00. Hade fått tid i Simrishamn kl.07:00. Kvällen innan hade jag fått duscha mig med svampar med bakteridödande tvål, och tagit en del tabletter.

Visst var jag nervös, men jag var redo. Väl framme i Simrishamn fick jag mitt rum.

DSC_0809

Fick snygga sjukhuskläder på mig. 07:30 kördes jag ner till op. Klockan 13:00 var jag uppe på rummet igen. Mådde ganska bra. Man skulle upp och gå mycket, för att bli av med den luft de sprutar in i en under operationen. Jag tog två vänder till en kompis (som jag lärde känna på fus1) efter de två turerna trodde jag att jag skulle spy, fick dock inte upp något.

Natten var ganska jobbig, då jag inte kunde ligga i sängen, fick så ont i ryggen. Så jag spenderade natten i denna stolen! Ni kan tro att natten var dryg, ville bara hem till min egen säng! De 4 kommer också. Där kommer jag skriva mer, om hur jag mår nu efter operationen.

DSC_0810

Kommentera

