Stolpskott, Cordon bleu,Bonde söker fru

Då var man hemma igen. Blev handling direkt efter jobbet. När jag körde ifrån Lödde så hade jag en fin Merza bakom mig. Han låg ända in i häcken på mig (hatar sådant) så jag bromsade lite nätt. Stolpskottet fattade vinken, och började hålla avståndet. Han var nog rädd om sin Merza.

Dagens kvällsmat blev Cordon bleu, väldigt tunna kotletter som man lägger dubbla med ost, skinka & senap. Sedan panerade jag dem i mjöl, ägg, salt & peppar och skorpmjöl, blev väldigt gott. Till och med Kidsen uppskattade dessa.

image

image

Ikväll är det ju säsongsstart för Bonde söker fru, passar mig utmärkt. Precis ett sådant program, som man inte behöver vara så pigg för att hänga med.
Då jag har jobbat hela veckan som vanligt (ingen påskledighet) så längtar jag till en normal dag som i morgon.

One thought on “Stolpskott, Cordon bleu,Bonde söker fru

Kommentera

