Skrotbil, ofrivillig motion, torktumlare

Torktumlaren skulle komma idag mellan 10-13, så hade en tid att passa, tog därför bilen till jobbet. Mannen skulle ringa mig, när de var på väg. Efter jobbet körde jag ner till bibblan, och lämnade igen lite böcker.
När jag sen skulle starta bilen, så vill den ej gå igång. Vi har haft lite problem med den, men den har alltid startat. Ringde mannen som sa att jag skulle prova ett par gånger till.

image

Efter 20 min ringer mannen igen och frågar hur det går, vad tror du!  Sedan säger han de är på väg med torktumlaren, de är vid huset om 5 min. Hur skall jag hinna??? Det tar ca 15 min att gå hem. Jag slänger på telefonen, och börjar jogga hemmåt. Där den ofrivilliga motionen. Jag hinner tänka, jag hinner aldrig.

När jag väl kommer upp på vår gata, så står lastbilen och väntar på mig. Har redan ställt av torktumlaren, mannen har ringt och sagt att jag är på G.

Frågan är nu om, vi får hem bilen. Som för tillfället står på bibliotekt, suck!

3 thoughts on “Skrotbil, ofrivillig motion, torktumlare

  1. Vissa dagar händer allt…. men det blir säkert ok igen. Får kanske göra er av med bilen eller få den lagad. Njut av att det blev en ny tumlare iaf. Kram

  2. Åh stackare, de där dagarna där allt man gör blir fel är SÅ tråkiga! Hoppas ni får igång bilen, antagligen strejkar den bara för att vara elak:-)

Kommentera

