Kalvinknatet,Furuloppet,1km & 5 km

Då var Kalvinknatet betalt, store sonen skall springa den 26 maj i Lund. En måndag kväll, jag har givetvis tagit mig ledigt. Förra året sprang han 700 m, detta året skall han springa 1,1 km. Sträckan blir längre, ju äldre de blir.

De flesta i hans klass ställer upp, och då träffas vi inne i stadsparken innan starten, och tar en picknic ihop. Mycket trevligt.

Till helgen är det tänkt att jag och den store sonen skall ställa upp i ett lopp. Filip skall springa 1 km & jag 5 km. det är en klass i Furulund som anordnar detta lopp varje år, pengarna går till deras klassresa. Så det blir lite träning för sonen, inför Kalvinknatet. Förra loppet jag sprang var 6,5 och då sprang jag på 52 min, så tänkte slå detta på lördag. Borde jag klara, då det är 1,5 km kortare sträcka. Hoppas på bra väder.

Kommentera

