Dröm jobbet gick i kras, Fågelungar & Tandläkaren

image

Började morgonen med att packa en matsäck till Filip. De skulle på utflykt till Svalövs lantbruks gymnasium.

Ni kanske inte vet detta, men jag hade kommit in, och skulle gå gymnasiet där. Min högsta dröm var att bli veterinär, eller rättare sagt få jobba med vanskötta djur. Två veckor innan skolan skulle börja, gjorde jag ett allergitest. Resultatet blev, att jag var stort sett allergisk mot alla djur som fanns där. Det var tungt för mig, jag fick i stället välja Hotel & Restaurang linjen.

Vilket underbart väder vi har idag, så skönt att det äntligen är uppehåll.

image

Tvätten luktar så gott, när man kan hänga ut den.

image

När jag gick förbi vår fågelholk som sitter i äppleträdet, så hörde jag massa pip. Även detta året har vi fågelungar i vår holk 🙂

Igår när jag åt kände jag något konstigt i underkäken, har fått en akut tid i dag hos tandläkaren. Har inte ont, men lika bra att kolla upp det.

Vad händer hos er idag?

2 thoughts on “Dröm jobbet gick i kras, Fågelungar & Tandläkaren

  1. Jobbigt det där när något man drömt om inte går att genomföra, pga fysiska hinder…
    …lite som jag när jag fick reda på att jag har en dödlig sjukdom ….

Kommentera

