Röntgen & Tandprotes

Satt mig ner i väntrummet, hos tandläkaren. Miljoner tankar for omkring i huvudet. När klockan blev 15, då kallade dem in mig. Tandläkaren kollade först och tryckte lite på knutan.

Sedan tog hon en röntgen bild. Bilden visade ingenting. Sedan blev det röntgen igen, men denna gång med en stor maskin. Denna visade inte heller något. Började bli mer och mer orolig. Då säger tandläkaren, jag skall kalla en annan så han också får kolla.

Han kollar, och kommer fram att jag har en utbucktning på mitt käkben, och det är inger farligt. Han säger dock att jag skall försöka slippa tandprotes, när jag blir äldre. För det är inte helt enkelt när man, det jag har. Då kan man andas ut igen 🙂

image

Nu skall jag kalla in mina två busfrön, som hoppar studsmatta i trädgården.

Kommentera

